vineri, 10 iulie 2009

Cum ne furăm căciula unii altora

Poate greşesc eu sau, cine ştie, poate sunt depăşit de dinamica civilizaţiei moderne pe plaiurile mioritice.
Despre ce e vorba?
Ieri (09 iulie), chemat de cei de la service-ul Dacoserv, unde am maşina "internată" pentru remedierea pagubelor provocate de un nesimţit care, după ce m-a lovit, nici măcar nu a catadicsit să oprească să ne socotim (a trebuit să alerg după el şi să-l blochez la bordură), cu mâhnire am constatat că, în privinţa transportului în comun, ne cam merităm soarta.
Nu pot spune că aşa e peste tot, dar în tramvaiul 8, în care am urcat la staţia Braşov (aşa cred că se numeşte), la intersecţia străzii Braşov cu b-dul Timişoara (fosta Electrotehnica), în afară de mine, nimeni nu s-a mai apropiat (pentru a taxa) de aparatele de taxat. Oare chiar toţi să fi avut abonamente? Nu păreau!
Nu vreau să mă refer la etnia lor dar, dacă tot ne considerăm o ţară civilizată în devenire, zău, părcă tuturor ne-ar sta mai bine dacă am respecta regulile societăţilor de acest gen. Culoarea mai nuanţată a pielii ne poate conferi drepturi pe care ceilalţi nu le pot avea? Nu prea s-ar cădea!
Nu am mers decât cinci sau şase staţii până la service, dar dintre cele 25-30 de persoane care s-au perindat prin vagonul în care eu urcasem, după ce alergasem prin intersecţie să-mi procur bilet de călătorie, eram privit precum un corp străin pătruns în organele vitale ale unui organism. Pote nu mă frământa aşa mult acest aspect (îl putem considera o întâmplare, un accident etc.), dar la întoarcere situaţia a fost cam aceeaşi.
Mă întreb eu acuma, poate ca un naiv ce sunt: oare controlorii nu au cunoştinţă şi de linia 8 de tramvai (apropos... la întoarcere am venit cu tramvaiul 25)? Cum au ei programate rutele şi orele de control? Spun asta, deoarece de luni de când am maşina în service, pe linia tramvaiului 41 (cu care circul dus-întors la serviciu) am fost controlat de bilet, de două ori.
Deci?...
Nu mi pricep eu în ce lume trăiesc?
Ne trebuie transport în comun civilizat?
Ne trebuie!
Trebuie să plătim pentru asta?
Din câte am constatat eu, se pare că nu.
Atunci cine plăteşte, statul?
Păi statul cine e?...

PS
Iertată-mi fie aluzia la culoarea pielii, dar asta a fost realitatea (poate a fost o simplă coincidenţă).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu